KrisTýnin svět

středa, prosince 27, 2006

V pasti přízraků s Billie Piper

O víkendu jsem se opět poddala své mánii pro strašidelné domy a podívala se na film V pasti přízraků (Spirit Trap). Očekávala jsem obstojný béčový horor. Rozjezd byl slušný. Několik studentů a studentek se nastěhuje do podivného starého domu, který vlastní univerzita. Jednou z nich je i plachá Jenny, jejíž matka se zabývala magií a jasnovidectvím. Jenny sama má určité zvláštní schopnosti, ale nepoužívá je. Hodné dívce nesedí ani uhlazený a nafoukaný drogový dealer Tom je, ani jeho divoká přítelkyně Adele. Lépe si rozumí se studentem umění Nickem. Skutečně sympatická je jí však tmavovlasá Tina. Jaké je však Jennino překvapení, když zjistí, že Tinu nikdo z ostatních neviděl. Jenny začne mít podivné podezření. Pak však Nick dá znovu do provozu staré ruské hodiny v hale a Tina sejde dolů k ostatním. Jennin pocit bezpečí je však falešný…

Solidní rozjezd se však rychle utopí v bezbřehé trapnosti a ubohosti. Scénáristovi asi dal někdo volno a kameraman byl nejspíš na tripu. Takovou snůšku laciných klišé už jsem dlouho neviděla. Mobilní telefony přestanou fungovat. Všichni slyší záhadné zvuky a Jenny v domě začíná vidět přízraky - stíny lamp na zdech a rozzuřené davy, které přibíjí muže k podlaze. Živoucí noční můra se prohlubuje, když se Tina, Jenny a Nick pokoušejí uprchnout, ale něco je přenese zpět, jakmile překročí práh domu. Temné síly poštvou studenty proti sobě, když objeví (mimochodem pěkně trapná) temná tajemství své minulosti. Hranice mezi opravdovým světem a jinou realitou se prolínají a není jasné, kdo přišel z které strany. A především, kdo v domě zůstane polapen démony navždy…atd.

Celý film by mi nestál ani za zmínku, ale vzhledem k tomu, že jsem vydržela až do závěrečných titulků, viděla jsem, jak se představitelka Jenny jmenuje. Billie Piper. No vážně. Mám na to důkaz. :-)

To jméno mě vyloženě dostalo. :-) Jo a další plusy filmu. Přes slabý příběh je strašidelné sídlo skutečně rozkošně polorozpadlé a jedna z postav se jmenuje Tina :-)

0 Comments:

Okomentovat

<< Home